Skapa nytt användarkonto
För att kunna söka anslag hos Afa Försäkring krävs att du har ett användarkonto. Fyll i alla efterfrågade uppgifter, uppgifter markerade med * är obligatoriska.
Om du får ett meddelande om att du redan är registrerad har du redan ett användarkonto. Kontakta i så fall FoU-avdelningen.
När du har registrerat ditt användarkonto kan du alltid gå in och redigera dina uppgifter. Det är exempelvis mycket viktigt i de fall du byter organisation, avdelning och e-postadress för att vi ska ha dina korrekta uppgifter.
CV
Här kan du ladda upp/bifoga din CV genom att först klicka på "Bläddra" och när du har hämtat din fil, klickar du på "Bifoga CV" så att den registreras. För att vi ska kunna hantera din CV måste du ladda upp den i något av formaten:
.docx
.doc
.pdf
Undvik att använda å, ä, ö, tecken och mellanslag. Det kan bli problem att ladda upp filen med dessa i filnamnet.
Du kan bara ladda upp ett dokument. Om du redan har ett uppladdat, så kommer det att ersättas (raderas) om du laddar upp ett nytt dokument.
När du har bifogat din CV kopplas den till ditt användarkonto i systemet. CV:n kommer att automatiskt kopplas till den/de nya ansökningar som du skickar in.
Organisation
Med organisation menas det lärosäte där projektet har sin hemvist. Det kan vara ett svenskt universitet, högskola, universitetssjukhus, forskningsinstitut eller motsvarande.
För att välja/söka organisation klickar du på rullistan ”Organisation”. Om du hittar din organisation i listan väljer du den. Fyll sedan i organisationsnummer om det saknas i rutan ”Organisationsnr”.
Om du inte hittar din organisation i rullistan måste du skriva in den i rutan ”Ny organisation”. När du har skrivit in din organisation försvinner all information från förvald organisation. Fyll även i organisationsnummer.
När organisationen är vald ska du registrera institution och avdelning, dessa två poster är dock frivilliga att fylla i. Om du hittar din institution/avdelning i rullistan väljer du den/dem, i annat fall använder du rutorna ”Ny institution” och/eller ”Ny avdelning” för att skriva in dina uppgifter.
Fyll sedan i adress, postnummer och ort.
När du har fyllt i alla uppgifter klickar du på ”Registrera konto”. Som bekräftelse får du två e-postmeddelanden – ett med användarnamn och ett med lösenord.
Redigera användarkonto och byt lösenord:
Om du behöver ändra dina personuppgifter, organisationsuppgifter eller lösenord klickar du på ikonen för ”Redigera användarkonto” i menyraden. Det nya lösenordet ska innehålla minst åtta tecken och bestå av både bokstäver och siffror, varav minst två siffror, inga specialtecken. Glöm inte att spara de nya uppgifterna genom att klicka på ”Uppdatera användarkonto"